Skip to content

české včelařství je charkterizováno velkým počtem, velkou převahou, malovčelařů, kteří obhospodařují cca desítku včelstev. To je stav, kdy lze asi vcelku snadno jednak pokrýt potřeby medu v nejbližší i širší rodině a zbytek známým, kolegům apod.

Dnes je trendem ale i to, že vzniká určité množství větších zájmových provozů (40-100 včelstev) nebo jinak: poloprofesionálních včelařů. Jsou to zpravidla 2-3 roky zpět zájmoví včelaři, které včelaření jako koníček nadchlo, investovali nemalé prostředky do vybavení (medárna, medomet, vyváření vosku, lis na mezistěny) a rozhodli se, že si včelařinou budou i přivydělávat, aby se dřívější investice vrátily. Při výnosu 30 kg medu např. ze 60-ti včelstev už se jedná o množství, které sice lze prodat ze dvora, ale je dobré mít hodně kontaktů.

Každopádně pokud někdo stále ještě není ve fázi (desítky tun medu), kdy si řeší marketing medu vlastní cestou (regionální značka, budování vlastní značky), může využít ucelené nabídky pro podporu medu přímo od včelaře se značkou, kterou uvedla v život Pracovní společnost nástavkových včelařů v roce 2010. Jedná se o etikety klasickétransparentnícedule a plachty (cedule do oken, na plot, plachty na plot i na fasádu domu) a papírové tašky. Stále rostoucí ceně medu by měla odpovídat i úroveň servisu a vzhled obalu prodáveného „včelího pokladu“ od vašich včel.

Back To Top